Zoldervondsten

Archeologisch onderzoek op zolder? Jazeker!

In 2006 vond ik in mijn -toen net opgeheven – woongroep LA18a een doos cassettebandjes. Het was meteen duidelijk dat dit een soort tijdcapsule was, die misschien wel 15 tot 20 jaar in het huis had gelegen. Bandjes gebruikte in 2006 immers al jaren niemand meer.

Als archeoloog kon ik die vondst niet weggooien en heb hem op mijn eigen zolder gedeponeerd. Voor het project Wageningse Barricaden heb ik het kistje naar beneden gehaald. Er bleek een schat aan muziek en sfeer uit de jaren 80 en 90 in te zitten, uit de tijd van de punkers en de krakers(nog net) en van alternatief muzikaal en creatief Wageningen. De Woongroep Lawickse Allee 18a had dan ook sinds de oprichting warme relaties met de kraakscene. Verschillende PUDOC krakers hadden op de LA18a hun postadres.

Het enige dat ik nog niet hebben kunnen vinden, is een demo van de band Black Terrace. Daar zou ik heel graag aankomen voor het project.

Geef een reactie

